TANÍTSUNK MAGYARORSZÁGÉRT AZ EKE-N

Egyetemünk ötödikként csatlakozott ahhoz a programhoz, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Központ (KK) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája indított útjára és amelynek elnevezése „Tanítsunk Magyarországért!”.

A program célja, hogy a hátrányos helyzetű települések iskoláiban hetedik évfolyamon tanuló gyerekei megismerjék a lehetőségeiket a szabadidő hasznos eltöltésére, a továbbtanulásra, az életpályájuk tervezésére. Az egyetemünk hallgatói mentorként vesznek részt a programban. A mentorok feladata, hogy megmutassák nekik a településen túli világ izgalmait és lehetőségeit – múzeumokat, szabadidős tevékenységeket, középiskolákat, vállalkozásokat, hogy lássák, hányféle foglalkozásból, hányféle jövőből választhatnak. Egy mondatban összefoglalva: segítsék őket abban, hogy képesek legyenek kihozni magukból a maximumot – legyen az szakmaszerzés, érettségi, továbbtanulás, sport, művészetek és végül elhelyezkedés a munkaerőpiacon.

A Tanítsunk Magyarországért program első eleme egy felkészítő kurzus – Tanítsunk Magyarországért 1 – mentorhallgató képzés (TM1) – amelynek az elvégzése után egy táborban kezdhetik a hallgatók a mentoráltakkal való ismerkedést. Ezt követően pedig kezdődik a legizgalmasabb rész, maga a mentorálás az egyetem környékén lévő hátrányos helyzetű települések iskoláiban. Fontosnak tartjuk, hogy pozitív élménynek, és egyúttal a szakmai fejlődés fontos lépcsőfokának tekintsék a hallgatók a mentorálást, ennek illusztrálása kiemelnénk egy idézetet egyik résztvevő hallgatónktól:

„Megtanultunk kommunikációs technikákat, ki is próbálhattuk magunkat, ami nagyon hasznos volt. Olyannyira megfogott, hogy otthon is szívesen gyakorolgattam ezeket a technikákat. Azért voltak nagyon hasznosak, mert nem csak a mentorálás során, hanem az élet más területein is hasznosíthatóak." /Benedek Marcell Osztatlan biológia-testnevelés szakos tanár/

Az EKE-n az első mentorcsapat a 2019/2020 második félévében már felkészült és most elkezdte a mentorálást. A második csapat pedig elkezdte a felkészülést a TM1 képzést ebben a félévben.

A TM csapata nagyon intenzív időszakon van túl, ami bővelkedett izgalmakban is a vírushelyzet miatt. A hallgatók a TM táborban ismerkedtek volna a gyerekekkel, azonban a fenntartó nem engedte őket ekkora közösségbe. Így változott a terv. A táborban a hallgatók vettek részt, felkészültek az előttünk álló feladataikra, és ami a legfontosabb, egy igazi együttműködő és egymást támogató csapattá váltak.

A gyerekek – mentoráltak – esetében az újratervezés egy Élménynap megszervezése lett. A mentorok ellátogattak az iskolákba és ott egy délelőtti program keretében ismerkedtek a egymással, szereztek közös élményeket és mutatták be a programot, amiben közösen vesznek részt.

Az Élménynapok valóban minden szereplő számára lelkesítő volt, az iskola, a tanulók és a mentorok egyaránt izgatottan várják a rendszeres találkozást.
A program számokban: 29 mentor, 5 iskola, 99 mentorált és 45 hallgató, aki a mentorálásra készül fel ebben a félévben.
A TM programhoz minden félévben lehet csatlakozni!


Az alábbi linkem a Líceum Televízió videós összefoglalója is megtekinthető!
https://youtu.be/SfbBQ6K_A9Y?t=1660 


 

Fotó: Balogh Tibor


< Vissza